INTERNET
Światłowód to kabel złożony z mikro włókien szklanych. Kabel leży w ziemi więc brak jest zakłóceń (jak w przypadku internetu radiowego np przez inne urządzenia nadawcze czy obiekty zasłaniające jak drzewa) i mniejsza jest awaryjność łącza (urządzenie nie spadnie z dachu przy wichurze czy nie będzie zalodzone). Włókno szklane pozwala na przesył danych z prędkością światła, co gwarantuje najwyższą prędkość Internetu i świetną jakość telewizji. Nie ma również żadnych limitów transferów jak w przypadku sieci komórkowych.
Zdalnie można:
- opłacić usługę (przelew z dowolnego banku)
- sprawdzić stan płatności (po zalogowaniu do panelu klienta)
- pobrać/obejrzeć fakturę aktualną i archiwalne (po zalogowaniu do panelu klienta)
- zmienić taryfę, dokupić usługę (telefonicznie lub mailowo)
- zrezygnować z usługi lub pakietu (telefonicznie lub mailowo)
- zgłosić usterkę lub awarię (telefonicznie lub mailowo)
- uzyskać pomoc przy typowych problemach z siecią/routerem/sprzętem (telefonicznie lub mailowo)
Umowę podpisujemy na okres nieokreślony z jedno miesięcznym okresem wypowiedzenia
Aby sprawdzić, czy państwa ulica/dom jest w naszym zasięgu, proszę wejść na stronę:
zasięg sieci
kliknąć w swoją ulicę i kliknąć "sprawdź" przy numerze swojego domu
TELEWIZJA
Nie, usługa telewizji dostępna jest jedynie w dodatku do usługi Internet
Jeśli chcą Państwo nagrać program lub serię programów można wykonać to na dwa sposoby.
- Podczas oglądania dowolnego programu, gdy wciśniemy przycisku "i" lub "ok" pojawi nam się informacja o aktualnie lecącym programie. Używając przycisków "góra" "dół" "prawo" "lewo" (strzałeczki) możemy odszukać żądany przez nas program po czym przycisnąć przycisk "czerwona kropka" co ustawi nagrywanie na tym programie
- możemy wcisnąć przycisk "GUIDE" który przedstawi nam rozbudowany przewodnik po kanałach, gdzie również używając strzałeczek możemy odnaleźć żądany program i po naciśnięciu czerwonej kropki zaplanujemy jego nagrywanie.
Nagranie to będzie dostępne przez okres tygodnia z menu głównego po kliknięciu w napis "lista nagrań" i późniejszym wybraniu odpowiedniego nagrania.
Filmik przedstawiający krok po kroku ten mechanizm można znaleźć
TUTAJ
Jeśli chcą Państwo nagrać aktualnie wyświetlany program należy w trakcie nagrywania nacisnąć czerwone kółeczko znajdujące się w górnej części pilota. Nagranie to będzie dostępne przez okres tygodnia z menu głównego po kliknięciu w napis "lista nagrań" i późniejszym wybraniu odpowiedniego nagrania.
Filmik przedstawiający krok po kroku ten mechanizm można znaleźć
TUTAJ
Timeshift jest to funkcja telewizji dostępu do już wyemitowanych programów. Jest ona dostępna w pakietach Smart, Optimum i Platinum, z wyłączeniem kanałów które się na to nie zgadzają (grupa TVN).
Można oglądać programy do 3h w tył.
Wygodne fukncje "Rozpocznij od początku" gdy program jest już emitowany lub "przewiń do tyłu" gdy np nie było nas przez chwilę w pokoju gdy leciał interesujący fragment programu. Można również dać pauzę w dowolnym momencie i rozpocząć od tego miejsca w późniejszym momencie (nie później niż 3h od momentu zatrzymania).
Krótki instruktaż obejrzeć można w poniższym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=N7JXLtYUljM
Aby sprawdzić aktualną ofertę programową, proszę sprawdzić spis dostępny na stronie:
telewizja
INSTALACJA telewizji/internetu
Zdalnie można:
- opłacić usługę (przelew z dowolnego banku)
- sprawdzić stan płatności (po zalogowaniu do panelu klienta)
- pobrać/obejrzeć fakturę aktualną i archiwalne (po zalogowaniu do panelu klienta)
- zmienić taryfę, dokupić usługę (telefonicznie lub mailowo)
- zrezygnować z usługi lub pakietu (telefonicznie lub mailowo)
- zgłosić usterkę lub awarię (telefonicznie lub mailowo)
- uzyskać pomoc przy typowych problemach z siecią/routerem/sprzętem (telefonicznie lub mailowo)
Jeśli instalacja będzie odbywać się w domku jednorodzinnym, to przed rozpoczęciem prac podpisujemy zgodę właściciela terenu na instalację.
Umowę podpisujemy w trakcie instalacji, w domu klienta. Nie ma konieczności odwiedzania biura operatora.
Aby podpisać umowę na telewizję konieczne jest podpisanie umowy na internet. Nie ma odwrotnej konieczności.
Jeżeli budynek jest podłączony do naszej sieci szkieletowej, to oznacza, że nasze urządzenie rozprowadzające sygnał po budynku jest już zainstalowane w piwnicy lub podziemnym garażu budynku, w pomieszczeniu teletechnicznym. W blokach zainstalowane są kable i gniazda abonenckie do wszystkich lokali. W takim wypadku instalacja polega na zamontowaniu urządzenia w lokalu klienta, podpięcia go do gniazda abonenckiego oraz odpowiednią konfigurację urządzenia w garażu. Nie są konieczne żadne prace techniczne czy budowlane w lokalu.
Instalacja polega na podłączeniu kabla światłowodowego z najbliższej studni teletechnicznej do budynku. Najczęściej wymaga to wykopania niewielkiego rowu pomiędzy najbliższym punktem domu a studnią.
W domu należy doprowadzić kabel światłowodowy do urządzenia zwanego routerem, do którego można podpiąć kablem sieciowym np laptop lub urządzenie nadające sygnał WiFi.